Thursday, May 20, 2010

hotheaded!

Semua orang tau aku ada masalah Short-Sightedness a.k.a rabun jauh. Owned a pair of spec since Standard 2. Having this eye problem since I'm 7 years old to be precise. *dulu bangga dapat pakai spec sebab rasa pandai macam Siti Sifir rancangan ALONG*

And lately, I'm having another problem which start with 'Short' too.

SHORT-TEMPERED

ever come across that word before? It is so uncool! It is annoying too, and I am annoyed of myself!

Aku boleh marah for no reason. Sometimes, I'm mad at something ridiculous. Baru kejap tadi aku marah sebab kat dapur tak ada air aku nak minum untuk berbuka puasa. Owh tak. Marah sebab nampak Jag Air Cincau dah tak ada air dan tinggal cincau semata. Aku rasa bengang sebab keberadaan aku macam tak disedari oleh semua orang. Rasa tak diendahkan dan kecik hati. Sampai hati semua orang minum dan tak ingat aku langsung.

Btw, that is so not me. Aku boleh je nak bancuh sendiri. Gosh! Bancuh air gula dan letak cincau serta tambah air. Siap. Bukannya susah sangat pon. Tapi entah kenapa aku jadi marah dengan semua benda. Kicap habis pun aku mengamuk. Kejadahnya kan?! Padahal aku boleh je masuk sendiri stor dan ambik kicap baru. Ni tak, perlu plak aku tarik muncung sembilan belas depan rezeki sambil buat muka berkerut sejuta. Tak patut tak patut~

Btw, sorry dekat cousins aku, Husna and Niya sebab diorang mesti rasa annoyed dengan aku. *even diorang tak cakap*. Sepanjang seminggu diorang duduk sini selalu kena tadah telinga dengar aku membebel sebab bilik berkenjah. Padahal aku pun bukanlah rajin sangat kemas bilik. Haha. Sorry!

2 comments:

Shazlida Mohd Shafee said...

i tried this one and it works ,
try to be in love .
hee ;D

Nur Hanisah said...

yeah. i always wanted to.
but do u have any idea on the easiest way to find lover?
i mean yang selayaknya lah.
haha