Thursday, May 6, 2010

karenah

sumpah. kadang-kadang aku penat dengan ragam manusia. tapi bila difikirkan kembali, aku pun manusia jugak. so dalam tidak sedar, aku mungkin sama seperti mereka.

ada yang suka baran tanpa alasan. ada yang sangat keras hati. ada yang suka berdrama ala swasta. dan tak kurang juga yang suka mendendangkan lagu-lagu derita. tapi kenapa kekurangan mereka ini kelihatan seperti satu kelebihan yang tiada tolok bandingnya.

aku pon manusia. ada cacat cela yang banyak tak terkira.
aku jenis yang mudah berpuas hati. adakah itu satu kekurangan?
aku jenis yang susah nak marah. adakah itu satu kelemahan?
aku jenis yang suka simpan semua dalam hati. adakah itu satu cela?
aku jenis yang mudah simpati. adakah itu satu kecacatan?

tapi bila aku pusing 360 darjah dan melihat sekeliling, aku rasa mungkin kekurangan aku tak setanding dengan kelemahan kau, kau dan kau. aku bukan nak rasa aku bagus. tapi kau, kau dan kau terlampau bangga dengan kelemahan yang dianggap mahkota kalian.

teruskan la dengan karenah dunia kalian sebab setiap perkara akan ada akibat. dan aku tidak sanggup menerima akibat itu.

4 comments:

Unknown said...

kalau kelemahan tu buat diorang nampak hot. aku tak kisah. :)

Nur Hanisah said...

hot ke kalau marah tak tentu pasal?

Mon Is Faiz....Faiz is FAIZ!!! said...

mcm ko ckp kt ak jerk???
terperasan plak...kan ak ske perasan n emosi xstabil sejak kebelakangan ini....

reason..I MISS MY BEST FWEN!!~~~
waaaaaaaa
(T_T)

Nur Hanisah said...

bukan kau la faiz.

bestfriend kau ramai la.
kau rindu yg mana satu?
haha