Tuesday, May 11, 2010

Malaysia 2 - Japan 3

aku bukan peminat yang support bila menang tapi kutuk bila kalah. sumpah. aku jenis yang terima kalah menang adat pertandingan. Tapi kali ni agak lancang mulut aku berkata-kata sambil tengok diorang main. Mak aku ingat aku histeria dah terjerit sorang depan tv. Teruk sangat prestasi sesetengah pemain squad kita. 4 jam aku bertapa depan tv. First two games was ok. Tapi lepas tu aku super duper hampa. Aku bukan lah teror sangat pon sukan-sukan ni. Tapi pandangan mata kasar seorang peminat dungu pasal sukan, sumpah aku rasa ada something wrong dengan match tadi.


Lee Chong Wei
: He did a good job. Pembukaan yang baik. Menang besar. Mata kemenangan bertambah baik compare to masa dia kalahkan Kenichi Tago di All-England. Improvement. Thumbs Up :)

Koo Kien Keat/Tan Boon Heong : Okay. Mungkin ada error sini sana. Tapi straight set. Menarik. Mata kemenangan pon boleh tahan. Good job!

Wong Choong Han : Sweet. Permulaan bagi kejatuhan Malaysia. Longgar sangat permainan dia. Choong Hann bukanlah pemain chekai. Dulu dia yang lead squad Malaysia kot. To see him playing like that is quite hurmmm. Tapi pelik. Bukan Choong Hann dah gantung racket ke before this? Dah agak lama dia tak main. Kenapa tiba-tiba Choong Hann tersenarai balik untuk Piala Thomas 2010? Sebab Choong Hann yang nak ataupun sebab dah ketandusan pemain single?

Fairuzizuan Tazari/ Zakry Latif : Nasib malang berjangkit dengan diorang. High expectation on them. Last two years, masa Thomas Cup 2008, they won against China's pair. So we hope for some good news from them this time. tapi hampa. Mungkin kontroversi pasal diorang bergaduh di luar gelanggang tu betol? entah. Berdasarkan prestasi mereka ada peluang untuk orang ramai mengiyakan pasal pergaduhan tu.

Hafiz Hashim: Jepun menang 1st game. Kalau ikut ranking BWF jauh kot Hafiz dengan player Jepun tu. Kalau atas kertas Hafiz ada peluang lagi besar untuk menang. 2nd game and rubber set ok lah. Mungkin tak menang. Tapi yet Hafiz ada lah jugak tunjuk semangat juang. Kudos for that.


We should not blame them 100% though. Diorang dah cuba yang terbaik kot~ mungkin. Tapi nak salahkan siapa? Jom main tuding-tuding jari lagi nak? Kan tabiat kita suka salahkan orang lain.

Even aku macam tengok sambil menyebut 'OMG', 'F' dan 'Shit' banyak kali doesnt mean aku tak sokong Malaysia ok? Walaupun Yong Dae sangat cute, tak ada lah aku sokong Korea pulak (Yong Dae injured and tak turun for Thomas Cup this year). Walaupun Lin Dan hebat, aku still sokong Chong Wei. Chong Wei pon hebat kan. Berbalik kepada satu fakta nyata, SAYA RAKYAT MALAYSIA! Dah fullstop.


You know what we need? Some new line up untuk pemain single. Some new legacy dan pewaris bagi Chong Wei. Siapa mereka? Kenapa masih tak diexposedkan? Adakan Mohd Aliff Latif? Atau adakah cucu-cucu Sidek, Misbun Shawal dan Misbun Ramdan yang mampu membantu meraih kembali zaman kegemilangan badminton Malaysia? Kita tunggu je la


*rindu nak tengok cerita anak-anak sidek. gelanggang, raket, kerusia and shuttle boleh bercakap.hehe*


psttt: hope undian suku akhir malam ni menyebelahi Malaysia :)

No comments: