Thursday, June 10, 2010

Identity

Pretending is easier than becoming your ownself. Aku mengaku, sampai saat ni aku masih tertanya-tanya siapa aku sebenarnya. Rasa macam bodoh jugak kadang-kadang. Aku nak sangat kenal diri aku yang sebenarnya tapi itu tak mudah.

Aku tak tahu kenapa tapi aku lebih kepada menjadi sebuah cermin. I reflect other person. Aku sedar yang aku behave differently towards different group of people. Diri aku mudah berubah-ubah. Ada orang cakap menjadi cermin is a skill. Skill untuk mudah fit-in dengan environment baru. Tapi lama-lama aku jadi penat. Bosan bila rasa tak ada identiti sendiri.

Rasa macam loser sebab tak tahu siapa aku sebenarnya. Kalau nak berpura-pura jauh lebih mudah. Jadi copy cat. Tak payah penat fikir siapa kau. Tapi aku nak jadi diri sendiri. Sebab aku ialah aku. Owh terasa diri macam seorang freak!

No comments: