Wednesday, July 21, 2010

Al-Fatihah buat Mohd Faris Bin Mohd Fauzi

Selepas 2 bulan 5 hari arwah Ili pergi mengadap Ilahi, sekali lagi aku dikejutkan dengan berita kematian seorang sahabat.


Mohd Faris bin Mohd Fauzi



Masa darjah 4. Kitorang dalam satu group, Ferrari. Tapi kitorang pronounce as Fer-gha-ghi. Aku, Amira, Husna, Mustakim, Hafiz, Firdaus and arwah Faris. Ingat lagi masa Mustakim main-main dengan rambu arwah guna pembaris. Tapi arwah tak marah. Dia diam je. Kita main masak-masak dengan mainan budak darjah 1 kat belakang kelas. Seronok betul. Skandal kan diri masing-masing. Aku selalu kacau Amira. Aku cakap jodoh korang panjang. Dari sekolah rendah sampai sekolah menengah satu sekolah. Dah la birthday pon on the same day. But jokes will remain as jokes :(

Dah lama sangat aku tak contact dengan arwah. Naik je sekolah menengah kitorang dah jauh even sekolah sebelah je. Tapi since cuti sem lepas, baru aku start contact balik dengan arwah. Dapat nombor dia dari adik dia, Fairuz. Ajak arwah lepak sekali dekat TC. Arwah budak diploma kat UiTM Jengka so masa tu arwah baru start cuti. Tapi arwah cakap kat aku dia tak sure dia boleh pergi ke tak sebab dia tak sihat sangat lately. Aku tau dia pernah operation masa tahun 2007 dekat IJN. Snap. Aku dapat rasa sakit dia makin teruk and bukan sakit biasa-biasa. Tapi masa tu aku tak tanya betul-betul penyakit dia. Bukan aku tak nak tahu but just that aku tak nak bebankan fikiran dia untuk cerita pasal penyakit tu banyak-banyak kali. Now aku rasa sikit sesal la. I should have ask him.

But I did told arwah supaya dia makan ubat, take a really good care of himself and gemukkan badan sikit so that we can play badminton together. But now, I can never play badminton with him. Allah lebih sayangkan dia.

Semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman. Amin.

Damailah engkau di sana

Al-Fatihah




5 comments:

Muhamad A Halim said...

al fatihah buat arwah walaupun ak tidak mengenalinya

Nur Hanisah said...

thanks mad :')

Shazlida Mohd Shafee said...

keep it strong darl ..
Al-Fatihah ...

Nur Hanisah said...

tnx babe. lately makin ramai kawan-kawan aku yang pergi :(

Anonymous said...

saba chik..saya pon masih teringt2 lagi kenangan fe-gha-ghi tu..all our laughs with him..keep playing in my mind..serious saya teringat waktu kita ejek2 arwah ngan mira..but,he kept smiling..we gonna miss him forever..but we have to be strong..penghubung kita dan arwah hanya doa..semoga arwah dicucuri rahmat dr ILLAHI..

Al-Fatihah..

kak long..