Friday, July 23, 2010

Hamdan Nazri


(Entry ni akan jadi sangat geli sebab aku dah lama tak tulis kejadah benda sastera. Dan ia akan menjadi bertambah geli sebab ditulis dalam bahasa melayu. Maaf. Bukan berlagak. Tapi bahan sastera yang saya hasilkan dalam Bahasa Melayu biasanya akan menjadi sangat *muntah hijau*. Haha.)

Wahai Hamdan Nazri,
19 tahun dah kau lalui,
19 tahun dah kau baziri,
19 tahun dah kau tempuhi;

Aku tahu,
Dan kau juga tahu,
Hidup tak selalunya indah,
Juga tak selalunya cerah,
Tapi kau jangan pernah ragu,
Kerna aku dan mereka akan ada di situ,
Membuka pintu selebarnya,
Saat kau perlu teman bicara;

Tandakan pangkah pada ruang sahabat senarai semakmu,
Dan yakinlah yang persahabatan dah kau temui,
Serta berhentilah mempersoalkan baik buruknya kau pada kami,
Kerna tiada lagi manusia yang sempurna,
Malah tidak akan pernah ada,
Maka percayalah yang kau dah cukup baik,
Selayaknya seorang manusia;

Tapi bahagian cinta usah kau tanya aku,
Sebab kau dan aku,
Kita sekapal,
Cuma yakinlah bahawa di luar sana,
Ada seorang yang sedang menanti kau,
Yang layak bergandingan dengan kau.


Semoga liku-liku yang dah kau hadapi selama 19 tahun ni kau jadikan bekalan untuk 19 tahun yang kehadapan.


SELAMAT SATU TAHUN LEBIH MATANG!


2 comments:

hmdnzr said...

feel like crying now.
urghhhhhhhhhhhhh
u guys just too kind
sooooooooooo kind to me
tak boleh dicari ganti. =)
i really love ya and appreciated ya to the bits guys!!!!!!!!!

MiNiE said...

happy burday hamdan!!!(: