Wednesday, February 10, 2010

puas hati dah kan?

penat
tu je yang aku mampu cakap
dah tak mampu dah hadapi masalah-masalah bodoh macam ni

memang hati aku berbisik tidak
tapi otak ni degil
tak penah nak dengar cakap hati
memang la selalunya hati buat keputusan salah
tapi bukan kali ni
apa yang hati mintak ternyata jalan terbaik
otak pulak sibuk tak nak dengar cakap
sibuk nak fikir pasal tu lagi

dah la otak
hati dah bosan dengan semua ni
biarlah 'ini' terus dengan cara dia
dingin

memang aku suka sejuk
sensasi dingin tu kan menyegarkan
tapi terlampau dingin akan buat aku bersin tanpa henti
dan keesokan harinya hidung aku akan merah dan pedih gila

tapi kalau dah dingin yang di pilih
terpaksalah aku bertahan je
terpaksalah aku cari jalan lain
pakai sweater
atau mungkin berlapis-lapis helaian baju dapat membantu

yang pentingnya ialah
aku dah tak mampu nak lawan lagi
aku dah cuba bakar kayu api
tapi dingin masih dingin
tak pernah berubah

YA..
memang aku mengalah
biarlah aku berenang mengikut arus
dan terbang mengikut angin

No comments: