Wednesday, April 14, 2010

masa tapak kaki baru sebesar dua jari

baby diibaratkan bagai kain putih.
semua baby pon. lahir-lahir tau nangis je.
maybe memang lumrah kehidupan kan.
semua perkara dimulakan dengan tangisan.
kebahagiaan dikecapi kemudia nya.

tapi one thing yang aku sangat rindu masa zaman aku kecik-kecik dulu is
masa mak aku alunkan zikir munajat sambil ayunkan buaian aku
takpun before aku tidur.
masa tu rasa sangat tenang.

sampai sekarang pon. if aku tak boleh tidur or facing any problems and rasa sangat tak tenang, aku akan call mak aku and mintak dia alunkan zikir munajat untuk aku.
lepas je dengar suara mak aku insyaallah aku rasa tenang sikit.
tapi tak boleh la suruh mak aku buat selalu sebab mak aku akan suruh aku zikir sendiri.
bukan aku taknak. tapi feeling dia lain. bila mak aku yang alunkan aku rasa macam secure. buat aku rasa sangat dekat dengan mak aku. like im in my mother's lap. lagipun suara mak aku zikir lagi sedap dari aku.

so cita-cita aku bila aku ada anak sendiri nanti, insyaallah aku akan alunkan zikir munajat ni untuk diorang before diorang tidur, sekerap yang boleh. supaya diorang dapat rasa perasaan yang sama aku rasa sekarang
:)

*ok.sambil tulis rasa mcm nk nangis.apa yang touching sangat pon aku confuse.hehe.tp maybe the memories does play some role here. burst into tears*

No comments: