Wednesday, April 7, 2010

membalas kembali entry Hamdan Nazri

ok.aku turut berjanji nak jauhkan diri seketika dari blog ini.
tapi aku GAGAL!
aku memang pengalah.
tapi tak apa.
post ini untuk membangkitkan semangat kawan aku.
dia baru je post sesuatu yang membuatkan aku rasa nak tulis sesuatu

KLIK SINI

tahap cool seseorang bukanlah kayu pengukur bagi sesuatu persahabatan
apa guna anda cool sekiranya anda tidak punya teman sejati
apa guna anda cool sekiranya anda menipu diri sendiri
apa guna anda cool sekiranya anda merosakkan masa depan

cool itu macam cinta
cool itu terlampau subjektif
cool itu tiada definisi yang spesifik

anda rasa merokok tu cool. mungkin dia tak rasa merokok tu cool.
anda rasa ponteng tu cool. mungkin dia tak rasa ponteng tu cool.
anda rasa pergi tindik sini sana tu cool. mungkin dia tak rasa tindik tu cool.

cool itu bergantung kepada diri setiap individu
bagaimana kita menilai cool itu
cool bagi kita mungkin tidak cool bagi orang lain

ingin saya tegaskan di sini
saya tidak berkawan berdasarkan tahap ke'cool'an anda
saya mencari kawan sejati
kawan yang saya selesa bersama
kawan yang menerima saya seadanya

tidak pernah terlintas di benak saya untuk membezakan kawan
saya berkawan dengan semua secara menyeluruh
pedulikan kelakuan mereka selagi tiada yang memberi kesan kepada saya
kerna saya percaya
sekiranya kukuh prinsip dan iman kita
campaklah ke lautan manusia mana pon
kita masih dapat bergaul tanpa terpengaruh

tidak pernah sekelumit pon saya kisah status kawan-kawan saya.
kurang berkemampuan, sederhana, kaya.
luar bandar mahupun bandar
urban ataupun kolot
konservatif juga open-minded
anak orang biasa, anak tan sri, anak datuk, anak duta
even anak raja sekalipun.
pedulikan itu semua.
persetankan penilaian dunia.

kalau masing-masing ikhlas mengikat tali persahabatan
itu semua bukan masalah.
kerna kembali kepada satu fakta nyata
kita semua tetap sama di sisi Yang Maha Pencipta.

4 comments:

hmdnzr said...

bak prinsip kita nisah jangan bertepuk sebelah tangan, kau kena jawab soalan aku masih post yang paling bawah sekali!

Nur Hanisah said...

dah jawab
sila rujuk
haha

Unknown said...

eh korang nih. baik main post kat FB je.

Nur Hanisah said...

kan hari tu aku deactivate
so terpakse la guna medium2 lain yg ade.haha