Saturday, May 15, 2010

Nasihat arwah

"Forgive and Forget" - Ili Amir Farhan Bin Mohd Zazili


Aku pernah cakap dekat arwah, aku jenis yang senang nak maafkan tapi untuk lupakan adalah sangat sukar. Arwah kata tak elok macam tu. Dia pesan dekat aku supaya sentiasa mendoakan kesejahteraan orang yang aku tak suka tu sebelum tidur. Kata arwah insyaallah sikit-sikit aku akan dapat lupakan perasaan benci dan marah aku.

Arwah pernah tanya aku, "How could an angel break my heart?". Haha. Ili sebenarnya she's not an angel. She break your heart which means she's also the same like others. Aku jawab sebab dia terlampau perfect untuk kau. Tapi sebenarnya, mungkin dia yang tak layak bergandingan dengan kau.



CopyTIGHT and definisissy, perkataan yang kau reka. Haha. Cara kau tulis pun aku tak akan lupa. Semua orang kenal style kau menulis.



you said, " let the finding be the best journey ever". Allah lebih sayangkan kau. Pencarian kau terhenti hari ini. Aku harap perjalanan kau selama kurang 20tahun ni cukup menggembirakan kau. Aku akan terus melangkah Ili. Mencari apa yang aku belum temui. Dan insyaallah aku akan sentiasa ingat kau.

Aku mintak maaf kalau aku terlampau banyak menangis hari ini. Aku tahu kau mungkin tak suka. Tapi aku tak setabah mana untuk menerima berita mengejutkan ni. Maafkan aku. Kau tak suka orang buat entry panjang-panjang dekat blog, maaf sebab aku tak boleh berhenti menulis pasal kau. Sebab aku takut kenangan tu lenyap dan aku tak nak itu terjadi. Maaf tau Ili.

Sebagai kawan, aku sayang kau. Semoga roh kau dicucuri rahmat. Semoga keluarga kau tabah menghadapi ujian ini. Kau anak yang baik. Aku yakin kau dah buat baik terhadap mereka sepanjang hayat kau di dunia. Semoga kau tenang di sana. Amin




pssttt: kau suggest aku dengar lagu Symphony of Destruction by Arch Enemy. Akan aku simpan lagu tu Ili.

No comments: